fredag 30 maj 2008

Smärta

Jag har aldrig fattat att det gör ont att vara fet. Men det gör det. Denna upptäckt borde kanske få mig att känna lite lätt skam för hur jag tidigare avfärdat tjockisar runt omkring mig.
No way!
Jag skiter i andra. Jag är bara intresserad av mig.
Min vikt.
Mina krämpor.
Mina jävla medelålderssymptom.
Hur fan skulle jag orka bry mig om andra?

Igår sved mina lår. På insidan. En helt obekant känsla.
Mina lår går ihop.
De nuddar varandra!
Precis där feta tjejers jeans brukade gå sönder när man var tonåring.

Helt plötsligt förstår jag nyttan av cykelbyxor. Feta människors ständiga favoritplagg.
Det svider ju när svettiga lår gnuggas mot varandra.
Det där lät närapå erotiskt.
Ha. Det finns inget erotiskt över feta lår som svider.
Tro mig.

Orden cykelbyxor och erotik finns inte i samma världsdel.

Var erotiken bor vet jag inte. Men jag tror att cykelbyxorna bor i Tranås.
Det är min teori.

Inga kommentarer: