onsdag 13 mars 2013

Den där jobbiga känslan

Ni vet, när man vill bara vill gå ut och springa och starta tusen nya projekt och starta ett nytt företag och läsa en miljon böcker och måla om vardagsrummet och måla en tavla och bygga ett matbord och plantera en avokadokärna och förså tomater och skriva en roman och laga en trerätters gourmetmiddag och baka surdegsbröd och skriva en barnbok och gå till badhuset och simma och köpa nya kläder och lära sig gå i högklackat och...

...och så slutar det ändå med att man sitter framför teven invirad i en filt.

Ni vet, den känslan.
Är det våren?

6 kommentarer:

Agneta sa...

Jag känner igen känslan, får den titt som tätt, oavsett årstid.

Helena m. 4 sa...

nja... nån form av tillfällig sinnesförvirring kan det i alla falla tillskrivas...
sen om det är våren ska jag låta vara osagt, här är det -15 just nu så vår vette tusan, midvinter snarare...
;-)

h sa...

Isf har jag vår året om. :D

reneesfotoblogg sa...

Den känslan har jag varje kväll när jag gått och lagt mig men så är den puts väck när jag stiger upp på morgonen. Fattar inte var den tar vägen under natten.

DDT sa...

Agneta - jag med, men just nu är den som värst

helena - minus 9 här. Men det hjälper inte. Min hjärna längtar efter att aktivera sig. I terorin alltså.

helena - fastnar du också alltid i soffan?

renee - det är precis samma sak som händer mig varje eftermiddag på jobbet. Då bestämmer jag mig för att imorgon då minsann... men sedan händer inte mycket mer. Tyvärr

Singelmamman sa...

Den känslan ja. Den bor konstant hos mig.