onsdag 27 mars 2013

Inspirerad av singelmamman

Hon har öppnat sin deklaration...
Det kanske jag också borde göra?
Även om jag får magknip av tanken.

oooookej, vi kör.
Håll tummarna!

Öööh... alltså, det här med deklaration var mycket enklare innan jag hade företag.
Men tydligen ska jag få 301 kronor tillbaka eftersom jag har ett underskott av kapital. (Ha, som om det var en nyhet?)
Däremot är inte mina inkomster redovisade.
Tydligen tycker Skatteverket att jag ska hålla reda på dem själv. (Ha! Det kan de ju tro.)

Jag gör som vanligt. Skickar alla papper till redovisningbyrån, stoppar fingrarna i öronen, visslar lite och tänker på något annat.
Det brukar funka.

5 kommentarer:

h sa...

Jag skriver under och skickar tillbaka och hoppas att det stämmer. :) (ja, numera smsar jag men det lät inte lika bra.)

reneesfotoblogg sa...

Här gör vi precis som du och även om det kostar en slant så är det värt många kronor att avhända sig eländet. Inte ska man förmörka sin tillvaro med dylika ting när det finns så mycket annat roligt att syssla med.

Filifjonkan 1 sa...

lycka till då. jag fick mycket tillbaka men det beror på att jag ordnat så de drar 400 mer i skatt var månad så blir det som ett osynligt sparande som ploppar fram runt midsommar perfekt.Trevli påsk tillönskas

DDT sa...

helena - sjukt bekvämt, men det funkar inte när man har företag tydligen.

renee - det mesta är faktiskt roligare att sysselsätta sig med. Jag stryker hellre än håller på med ekonomin. Eller viker tvätt och det är annars det tristase jag vet nästan.

Filifjonkan - Grattis. Att få tillbaka på skatten är alltid lika trevligt. Glad påsk själv!

Singelmamman sa...

Jag öppnar bara kuvertet om det är garanterad vinst.