måndag 11 mars 2013

Sällskapssjuk

I kväll måste jag jobba.
Det känner jag väl inte sådär värst för.
Jag vill mycket hellre göra ungefär vad som helst annat.
Läsa bloggar till exempel.

Så nu får det bli lite bloggmutor.
Så fort jag är klar med ett litet delmoment får jag läsa en blogg.

Ja, det är sorgligt att behöva muta sig själv för att jobba, men att läsa bloggar är i alla fall inte lika onyttigt som att äta bacon efter varje avklarat delmoment. Vilket var min alternativa plan.

Uppmuntrande tillrop välkomnas!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja på!
Låter som en bra plan! Och så blir det inte så osigt, som om du skulle steka bacon hela kvällen!

reneesfotoblogg sa...

Fast Brieost räknas väl? Som belöning? Med lite fikonmarmelad till!

Singelmamman sa...

Bloggmutor är väldigt bra mutor. Om du vill kan jag lägga ut lite fler soliga bilder från Island.

DDT sa...

ananym - helt korrekt. Med tanke på hur mycket det var att göra hade jag antagligen behövt sanera hela lägenheten efter baconstekandet

renee - problemet med brieost är att man faktiskt, med lite träning, kan äta det samtidigt som man jobbar. Mycket brieost blir det.

Singelmamman - åååååh island. Ja, tack.