fredag 15 mars 2013

Wooohoooo det är fredag

Bara åtta arbetstimmar (nu talar vi förstås principiellt här. I verkligheten handlar det kanske om max tre timmars faktiskt arbete och fem timmars möten, briefer, samtal om vädret, kaffedrickande, toalettbesök, telefonsamtal, informationssurfande som går över i bloggläsande, stirrande på någon annans skärm, svarande på mail och stirrande rätt ut i luften) innan det äntligen är helg.

Som jag har längtat.
Visserligen kommer jag att behöva jobba under helgen.
Men ändå, det är ju helg.
Och sådant gillar jag plenty.

Jag tänker sitta och huttra i min stuga och leka att jag är Moa Martinsson.
Jag är kvinna och jag har två äppelträd, så likheten är slående.
Misstänker dock att det ena äpelträdet kommer visa sig ha dött till våren, så det gäller att passa på.

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Men jag hoppas verkligen att du inte har hennes frisyr?

Singelmamman sa...

Helg och slöstirrande är så fina ord. Ha en alldeles fab helg!

Agneta sa...

Jag ska kanske inte berätta att jag är leeeedig idag?! Mocklis mig :)

h sa...

Det går nog att dra ut på de där toalettbesöken och kaffedrickandet ännu mer. Så det blir ca en timmes jobb i helgen... Du fixar det där. :D