fredag 15 mars 2013

"Nästa Getebergsäng"

Det där var dagens mest oväntade replik.

För jag bor inte alls vid Getebergsäng.
Inte ens i närheten.
Snarare åt rakt motsatt håll.
Men jag råkade läsa en bok...

Nu ska jag snart sätta mig i bilen och åka till landet.
Jag misstänker att det är bäst att låta det vara tyst i bilen.
Om jag sätter på en ljudbok är risken att jag hamnar vid Stockholms slott.
Det skulle inte vara bra. Jag har nämligen redan planerat exakt vad jag ska ha på mig hela helgen och min rutiga flanellpyjamas skulle antagligen vara helt fel på slottet.

4 kommentarer:

h sa...

Fara(n) med läsning. ;)

vildhunden sa...

Klart att du ska ha en ljudbok på i bilen. Det kan ju bli en intressant resa.

The Queen of fucking Everything sa...

Min yngsta gör så jämt. "Asså mamma.... MÅSTE bussarna heta samma sak när de går åt två olika håll? Jag är trött på att hamna i Tallboda- jag är rätt trött på att Tallboda ens finns faktiskt?"

DDT sa...

helena - hehe... nåja, det är ungefär den enda fara jag utsätter mig för i mitt enahanda liv

vidlhunden - frågan är om intressant är ett ord som jag vill ha min helg förknippad med. Jag är nog mer ute efter avkopplande.

Queen - Smart idé. Fast då gäller det förstås att komma ihåg om man är på väg bort eller hem när man ska ta bussen. På morgonen har jag uppenbara problem med den saken.