lördag 5 april 2014

En lördag i bilder

Saker man måste göra på landet: spänta ved. Om jag hade haft några armmuskler att tala om så skulle detta jobb varit lite lättare. Tyvärr saknar jag sådana. Så det tar tiiiid.

t
Sedan fileade jag en gran med hjälp av mina bästa kompisar på landet - grenyxan och grensågen. Ok, jag är kanske inte helt hundraprocentigt säker på att filea är den korrekta termen. Men jag gissar att ni inte vet bättre heller.

Kolla vad jag hittade när jag tog en liten promenad! Nej, det är inte gnubajs, det är en murkla. Jag har murklor! Men eftersom min närmast levande släkting bara har en njure så tar jag inga risker med mina. Murklorna får stanna i skogen. Man ska vara snäll mot sina inälvor.

Gräva trädgårdsland är ju kul. I ungefär 4 minuter. Då återstår ungefär 1 timme och 56 minuter av svett, svordomar och morrande ryggmuskler.Som tur var började det regna efter ungefär en timme, varpå jag kunde sluta med gott samvete.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Väljer att kommentera med ett citat av Husbonden: "Man ska gräva så fort så att man har fyra torvor i luften och en på spaden"! Häpp!

Singelmamman sa...

Vidhåller att mitt champagnedrickande var enklare. Och roligare.

Fru Venus sa...

Men gud, PLOCKA MURKLORNA ÅT MIG!
Jag kan bjuda på middag sen. Pliis.

DDT sa...

renee - Öööh nej. Det ska man inte! Man ska möjligtvis ha någon som gräver så fort åt en. Det skulle jag kunna leva med.

singelmamman - vem har sagt att livet ska vara enkelt? Jag kanske? Det kan jag nog ha gjort. Synd att jag aldrig lyssnar på mig.

fru venus - det var bara två...

aino sa...

hugga ved är livsfarligt, typ. jag har gjort det två gånger och bägge gångerna högg jag mig i benet. den där träbiten är ju så liten och omöjlig att träffa.
fast det är klart, om man träffar träbiten är det säkert bra träning.
och vad hade du på dig?
aino