tisdag 15 april 2014

Knipövningar

Vattnet är avstängt i huset där jag jobbar.
Inga toalettbesök, alltså.
Varken på tjejtoan eller dess brunrandiga manliga motsvarighet.
Istället står det bajamajor utanför.

I so don't do bajamaja.

Det är fan ovärdigt.
Jag är inte på festival.
Jag sitter ju här och försöker se professionell ut.
Och intelligent.
Skriver viktiga pressmeddelanden.
(ok, de kanske handlar om tvål, men ändå...)
Formulerar säljstrategier.
(sälj mer!)
Gör research.
(när började man egentligen tillverka chokladkakor)
Bokar möten.
(både med tandläkaren och bilverkstaden)

Jag får inte ihop orden professionell och bajamaja.
Att behöva gå ut på gatan och kissa i ett blått plastbås får mig att känna att min karriär inte riktigt gått som jag tänkt mig.
Alls.

Det kommer att bli en låång dag, med ytterst lite kaffe.
Och restaurangbesök på lunchen.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Allvarligt talat, jag hade stannat hemma!

Markattan sa...

Men du, en tanke bara.
Ponera att du äter och dricker som vanligt, vägrar bajamaja samt använder apostlahästarna till och från jobbet.
Ok?
Tusan vad snabbt du kommer att springa och länge :-)

Markattan

reneesfotoblogg sa...

PS. Gammalt hederligt utedass jadå, men bajamaja på gatan, aldrig i levande livet! Vem som helst kan ju välta det medan man sitter där! DS.

Fru Venus sa...

Ha ha ha, underbar tanke där av Markattan. Behövde det här inlägget idag, du borde finnas på recept!
Jag ska nog vara tyst här då jag sitter på utedass sju månader i året och får frostrosor i muffsfrisyren på vintern och undrsr om det är spindlar eller fästingar som kryper på skinkorna på sommaren.

Smultronblomman sa...

Inga trevlig fik i närheten? Morgonfika med toabesök, lunch på uteställe med toabesök och eftermiddagskaffe med toabesök på fiket igen?
Sedan gör du som Markattan säger - springer hem! :D

DDT sa...

renee - jag funderade allvarligt på det, faktiskt. Men det kändes lite mesigt.

markattan - jag blir kissnödig bara av att tänka på saken. Springa hem? Genom stan? Där folk kan se mig? Skulle inte tro det.

renee igen - utedass på landet är en helt annan sak. Det är den där blåa plasten. Och att det är på jobbet. Och kanske lite att det står ett gäng byggjobbare precis utanför.

fru venus - tack. Frostrosor i muffsfrisyren? Halledudande då. Jag har värme på mitt "utedass" det är himla trevligt på vintern har jag upptäckt.

smultronblomma - här finns dyra fik och sunkiga studentställen. Inget däremellan. Men jag är beredd att köpa svindyrt kaffe för att få gå på en riktig toalett, det är jag.