onsdag 1 november 2017

Jaha, det här börjar ju bra

I dag fick jag en ny mobil.
Eller, fick och fick, företaget har ju betalat för den. Och eftersom jag äger halva företaget har jag väl på något sätt, om än mycket ovilligt, själv utsatt mig för detta obehag.

Jag vill inte ha någon ny telefon. Och om jag nu ska ha det, så vill jag att den ska fungera på samma sätt som tidigare.
Det gör den inte.
Verkligen inte!

Min älskade blogger-app är borta.
Jag har tvingats hitta på nya lösenord, som det är meningen att jag ska komma ihåg.
Alla mina bilder befinner sig i något slags moln.
Och min telefon känner igen mitt finger, vilket jag tycker känns väldigt skumt.


Och som inte detta vore nog, så har Lantliv 506 idéer för hur jag ska få en underbar jul.
Som om jag inte var tillräckligt stressad.

Det här med att blogga varje dag känns redan som en dålig idé.

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Nej då, det är en briljant idé! Novembers bästa. <3

* Snigel * sa...

Lantliv ger dig ju 506 idéer att utveckla i olika blogginlägg - en månad är ju alldeles för lite! ;)

tigerliljan sa...

Nej då, säger jag också. Fast jag förstår din frustration inför ny telefon. Senast jag bytte var det visserligen från en nokia, som INGEN kunde få att fungera på ett vettigt sätt, så även om det var obegripligt i början kändes det ändå som ett fall framåt.

Anonym sa...

Hmm - men varför kan jag inte svara på kommentarerna nu då? Ååååh! Hatar att byta mobil!

Markattan sa...

Byta mobil är ett helvete minst sagt.
Har nyss gjort det...
Tur att jag kommit så långt att jag kan läsa din blogg och kommentarer.

Markattan

DDT sa...

Jag tycks varken kunna blogga eller kommentera från mobilen just nu. Skräp!

Och även om det var ett intressant förslag från Snigel så tror jag inte att jag kommer att skriva 506 blogginlägg om julidéer. Jag misstänker att det skulle få min hjärna att explodera. Om den nu inte sprängs på grund av mobilen först alltså.

Humlan sa...

Att byta mobil? ... näe, sådana utmaningar utsätter jag mig inte för, jag håller hårt i min gamla som än så länge fungerar utmärkt tack-och-lov!

Anna Christina sa...

Blogga varje dag. Nej, det skulle inte funka för mig. Men jag säger *lycka till*. :)

DDT sa...

humlan - jag ångrar mig redan. Och då ville jag inte ens byta från första början

Anna Christina - tack, tack. Jag behöver all lycka jag kan få just nu.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ha! Jag har också ny mobil. Med finger!

Och jag har laddat ner Blog Touch Pro, tror jag den hette. Kostar femtio pengar, men är bra. Lätt att lära och bilderna kommer på plats.

DDT sa...

i will - jag ska försöka köpa den. Jag behöver bara fatta hur jag ska bära mig åt för att göra det i den här nya telefonen. Det blir ju lite extra lurigt när den ägs av företaget. Men jag är tacksam för tipset. Jag ska nog få ordning på det här till slut.

Smultronblomman sa...

Är det nytt rekord för Lantliv? Vet att de har massor med förslag och idéer, men 506! För första gången ska maken, yngsta dottern och jag fly till varmare breddgrader över jul. Jag tänker inte ens ta fram granen!