måndag 22 januari 2018

Jag har skaffat husdjur

Eller, skaffat och skaffat...
De tycks mer ha flyttat in. Tillsammans med det ekologiska rågmjölet, kanske?
Husdjur borde förstås ha namn...
Men de verkar inte ha några direkta personligheter och jag är alldeles för närsynt för att se vilka som är hannar och vilka som är honor, så jag gissar att de helt enkelt får heta Kim allihop.
Från Kim nummer 1 till Kim nummer 867.

Eller så får jag helt enkelt slänga allt jag har i skafferiet och skura.
Igen.

5 kommentarer:

September sa...

Jag tror inte jag gillar ditt val av husdjur...

Trodde bara det var tvestjärtar och fästingar på min ogillalista, men Kim kvalade just in.

Markattan sa...

Tja, det finns ju roligare husdjur än det där krypet. För att inte tala om att slänga allt och skura.

Markattan

DDT sa...

September - egentligen kanske de är mer av husockupanter än husdjur.

Markattan - absolut! Helt plötsligt känns guldhamster som ett rimligt djur. Det har det inte varit sedan jag var nio eller så.

tigerlilja sa...

Värsta sortens husdjur, enligt mig då. Senast jag hade såna (eller liknande) så kom dom från en påse grahamsmjöl, så jag är fortfarande misstänksam mot graham och förvarar just det mjölet i plastpåse med klämma. Förmodligen helt i onödan. Men jag gillar verkligen inte det där städandet som följer med.

DDT sa...

tigerlilja - du lyckades alltså bli av med dem helt? Stiligt. Jag förvarar numera ALLT mjöl i påsar, men nu har de dykt upp igen ändå. Hatar de sabla krypen.