tisdag 16 januari 2018

Helt onödig uppfinning

Detta är en donutsemla.
Den smakade aningen mer än vispad luft. Men inte mycket mer.
Det enda positiva jag kan säga är att den i alla fall inte smakade mandelmassa, eftersom jag inte gillar sådant. Fast jag gissar att det skulle räknas som ett minus av folk som faktiskt uppskattar semlor.

Betyg: en tsk florsocker, av fem.

Fast, jag kan förstås ha helt fel. Jag är inte hundra på att mina smaklökar har repat sig efter cellgifterna. Allt smakar visserligen inte robotröv längre, men det smakar ju inte direkt gott heller.

8 kommentarer:

Markattan sa...

Två reflektioner:
Jag är så otroligt tacksam för att jag inte har en susning om hur robotröv smakar.
Vad är det för fel med en helt vanlig semla om man nu äter semlor?

Markattan, kommer inte testa

DDT sa...

Jag föreställer mig att det smakar ungefär som att slicka på småpengar. Det behöver du inte heller testa.

Markattan sa...

😂

Markattan, låter bli

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tror du smakar rätt. Den ser helt gräsligt tråkig ut! Varför åt du den? Jag förstår inte, suck.

DDT sa...

För att jag fick den av någon som på ett mycket entusiastiskt vis sa ”kolla, det fanns semmeldonuts, det måste vi prova”. Jag är inte den som tackar nej till bakverk av något slag. Det vore ju direkt dumt. Det kunde ju varit gott.

nillas liv på pinnen sa...

Var är grädden? Undrar man ju. Ingen semla utan grädde!

tigerlilja sa...

Tacksam att du testade. Jag kör allt vanlig semla, började i dag. Nästa gång, när det nu blir, testar jag ett annat kondis. Det är så djärv jag är.

DDT sa...

nilla - de hade petat in grädde inuti på något skumt sätt. Ungefär som äppelmos i en äppelmunk. Det var inte helt lyckat måste jag säga.

tigerliljan - det låter lagom modigt. Jag gillar inte ens semlor något vidare, så det här kan bli årets enda. Om inte någon bjuder förstås. Om det inte är glögg eller äggtoddy så tar jag emot allt som bjuds.