torsdag 16 december 2010

11 - Mina syskon

Jag har två halvsyskon.
1/2 + 1/2 (borde vara) = 1.
Så mycket matte kommer till och med jag ihåg.

Men tyvärr verkar teori och praktik inte stämma i min familj.
Jag har ingen kontakt med mina syskon.
En av anledningarna är förstås att det är stor ålderskillnad mellan oss.
Det finns säkert tonåringar som tycker att det är jättekul att få småsyskon.
Jag var inte en av dessa.
Jag gillade dem.
Så klart!
Men jag var fullt upptagen med att skaffa jobb innan de ens hade börjat skolan.
Då blir man inte så där riktigt nära, precis.

Men jag tar för givet att de är alldeles förträffliga människor.
Några i min släkt måste ju vara det...

4 kommentarer:

Pinglan sa...

Ha ha.. De är säkert förträffliga!! Stor kram

DDT sa...

Tack snälla du!

Anonym sa...

Syskon hade varit kul! Tror jag, jag vet inte...

Anglinder, förstås! sa...

Titta, det gick att klicka sig igenom och bli "anonym". Nu vet jag det! Men det kan vara lika kul att vara "Anglinder" också!

Så det så!