lördag 4 december 2010

Körsbärprisad

Jag har fått ett fint pris av hemska tvillingen.
Villkorat visserligen, men hej, man får vara tacksam för de priser man får.
Det är ju inte precis som att nobelkommittén springer ned min ytterdörr för jämnan.
Villkoren då?
Jo, jag ska:

1. Tacka!
Lätt. Tack så hemskt mycket. Framför allt för den fina motiveringen. Som om jag inte skulle kunna skriva något tråkigt... I wish. Det är ju vad jag tilbringar hela mina dagar med att göra. När jag inte är sjuk då alltså.

2. Nämna 3 favoritförfattare och en bok av varje.
Betydligt svårare. Men här är tre av mina favoriter.
John Steinbeck - Vredens druvor
Jerzy Kozinski - Den målade fågeln
Lars Norén - Kaos är granne med gud. (Visserligen ingen bok, men oj vad jag inte bryr mig om det)

3. Ge priset vidare till 5 andra bloggare
Och här blir det ju jobbigt. Är det bara jag som tänker på inflationen? Va? VA?
Dessutom börjar jag bli utmattad nu.
Därför ger jag alla priserna till PGW i förhoppning om att hon kanske någon gång ska börja blogga igen.
Om inte, så lär ju priserna i alla fall inte fortsätta föröka sig okontrollerat.
Jag är helt emot okontrollerad förökning.
Framför allt av sorkar.

4 kommentarer:

XXX sa...

Är det sorkfeber du drabbats av?
Och pluspoäng för hur du hanterade fortsättningen av prisutdelningen!!!

Humlan sa...

Så det är inte bara jag som saknar PGWs klurigheter på bloggen! (Även om jag får ta del av dem på annat sätt, men man kan inte få för mycket av det som är bra, roande och klokt!)

PGW sa...

Aaw vad söta ni är :-)

Nope, inget bloggande, men sjungande tjockisen får gärna bli kompis med mig på facebook om hon vill, blogg i miniformat, facebookstatusar.

Anglinder, förstås! sa...

Hej! Kul att du kommit igen. Tejpa (med silvertejp) ovanpå varje sorkhög, så kommer di små fulingarna ju inte ut!