måndag 6 december 2010

Det trodde jag inte när jag vaknade imorse

En gång varannan månad eller så använder jag några droppar sesamolja.
I går var en sådan dag...

I dag upptäckte jag att flaskan hade vält i kylskåpet.
Och att jag tydligen inte hade stängt locket ordentligt.
Sesamolja är väldigt tunn...
Och dryg.
Tre droppar räcker gott för att både ge smak och doft.
En deciliter i kylskåpet är aningen... överväldigande.
Varken Cillit Bang, Ajax eller Yes verkar kunna få bukt med lukten.

Men nu har jag i alla fall nydiskade baconpaket.
Vem hade kunnat tro det?

7 kommentarer:

Mångmamma sa...

Kan ju bli en intressant upplevelse när det är dags att ta fram morgon...filen? Baconet?
Doften är rätt speciell!
Tips från coachen, En kaffekopp fylld med äppelcidervinäger in i kylen (vanlig vit funkar också), tar bort doften/lukten!

Tina sa...

Eller ättika... Det tar oxå bort lukter. Fast du kanske börjar tycka om "doften" snart..... ;o))

livet just nu sa...

Uärk! Finns i sån där nässpray också som ska "smörja" slemhinnorna. Luktar för jävligt och man blir ju inte av med stanken heller när man just sprejat hela nosen...

Singelmamman sa...

Vad använder man annars några droppar sesamolja till? Om det nu inte ska hällas ut i kylskåpet alltså?

Tigris Predikantan sa...

Med svans och morrhår tassar jag in och hälsar!

Camilla sa...

*skrattar*
Nä det är nog inte det man tror att man ska göra - tvätta baconpaketen. Sesamolja är så syndigt gott, men kanske du har blivit lite "mätt" på den nu?!

DDT sa...

mångmamma - tack för tipset. När jag sedan spiller ut vinägern hoppas jag att du även har ett tips om hur man blir av med den lukten. Använda raggsockar?

tina - njaaeee. Jag misstänker att det kan ta ett halvår innan jag blir sugen på sesamolja igen.

livet jn - i nässpray? Allvarligt? Det måste ju vara för självplågare. Eller är tanken att man ändå är så snorig/täppt att man inte känner något lukt. Weird!

singelmamman - till wokade nudlar med köttfärs, färsk chili och grönsaker. Tre droppar. Det räcker.

Tigris - så trevligt. Kom gärna tillbaka.

camilla - en aning mätt ja. Och att diska matvaror är ett överskattat nöje. Det var inte roligt alls. Även om det antagligen skulle blivit en rolig bild.