torsdag 24 april 2014

Rasande ineffektiv

Det finns en massa fördelar med att ha eget företag.
Men det finns nackdelar också.
Den största är att jag måste ha mig själv som anställd.
Det går liksom inte att undvika.

Hade jag haft ett val skulle jag hellre anställt någon annan.
Någon som inte tillbringar större delen av sin arbetstid åt att dricka kaffe och läsa bloggar.
Gärna en person som inte skjuter upp varje arbetsuppgift till absolut sista minuten.
Om personen inte tappar bort viktiga papper i kollektivtrafiken vore det också bra.

Jävlar vad trött jag är på mig själv just nu.


4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Det enda som hjälper är att dra in den anställdes kaffeförmån. Ställ fram te. Och kräv resultat. Det där med borttappade papper känns väldigt bekant på något sätt.

Anonym sa...

Jag brukar leka att jag har en chef som har mycket höga krav på effektivitet.
Att ha en äggklocka som stressar en är också bra trick. När jag tar "rast" så ställer jag den på 10 min, övrigt så brukar jag köra halvtimmespass med göromål, efter en halvtimme måste jag byte, jisses så effektiv jag blir, skulle vara rena drömmen att anställa!

DDT sa...

Singelmamman - inget kaffe? Inget kaffe? Inget... nä nu blev jag väääldigt orolig här.
Känns det bekant? Hmm jag minns inget. Fast det är väl en del av problemet.

anonym - det där är faktiskt väldigt bra idéer. Jag tror att jag ska stjäla dem. Att leka är faktiskt alltid bra. Och att köra tidspass är också bra för effektiviteten.

Fru Venus sa...

Bra anonyma idéer där, ska tipsa min chef.