tisdag 6 augusti 2019

Återanvänd lista

Lättaste sättet att komma igång igen måste väl ändå vara en lista? Den här har jag sett lite överallt. 

Unpopular opinion: konserter är skittråkiga. Jag har aldrig varit på en konsert där jag inte blivit uttråkad och velat gå långt innan det är slut. Musik är bäst genom egna högtalare. Jag tänker aldrig mer betala pengar för att trängas med folk och lyssna på dåligt mixat ljud och sång som är lite halvfalsk. 

Guilty pleasure: sportfilmer. Finns det något klyschigare? Jag älskar det! Det spelar ingen roll om jag inte fattar speciellt mycket av sporten (baseball, jag pratar om baseball) huvudsaken är att det finns ett lag som möter motgångar som de övervinner. Vad gör det att jag vet precis vad som kommer att hända, det är ju själva poängen. 

Jobbsvaghet: prokrastinering. Jag kan dra på saker i en halv evighet innan jag väl sätter igång. Vilket förstås är grymt irriterande. Mest för mig, eftersom det betyder att jag måste jobba som en gnu på slutet. 

Irriterande egenskap: jag är en ganska kass kompis som är riktigt dålig på att höra av mig periodvis. 

Störda matvanor: har jag sådana? Jag upplever inte min baconkonsumtion som ett problem. Jag ser den som ett stöd till svenskt lantbruk. 

Udda saker jag tycker är snyggt på män: humor och läskunnighet. På riktigt - det finns inget som slår den kombon. 


4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Finns det såna män?

Markattan sa...

@ I will, japp det finns det. Jag är gift med en och nyss läste han ut "omgiven av idioter".... 🤔

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Markattan:ahahahhaa

DDT sa...

I Will - uppenbarligen inte många, tyvärr.

Markattan - jag kan bara säga grattis!