söndag 18 augusti 2019

Gnäll x 3

Bara en liten sur söndagslista över saker jag inte gillar. 

Lukter: rutten potatis (alltså när de blivit så dåliga att de är flytande under skalet). Hönsgödsel (en liten påse kan få en hel lada att stinka). Muskiss (men skuta kissa bakom soffan!!! Jävla djur!). Märks det förresten att jag tillbringat rätt mycket tid på landet den senaste tiden?

Ord och uttryck: mumsa (jag får på allvar rysningar av ordet mumsa). Dofta (ja, jag vet att man ska använda det när något luktar gott och jag gör det i jobbet.  Men jag tycker att det är ett enormt löjligt ord som alltid låter som om någon försöker göra sig tlll). Ta sönder (varför har folk börjat skriva så? Man gör väl sönder saker? Eller slår? Mycket irriterande på ett oklart sätt).

Mat: kladdkaka (vidrig konsistens och jobbigt intensiv smak). Muffins (tack och lov att trenden med muffins stora som barnhuvuden och fulla med bär, chokladbitar och random prylar som råkat ligga på bakbordet, äntligen är över). Fetaost (nej, bara nej. Enda fördelen med fetaost är att den syns och är lätt att peta bort i en sallad.)

Bonus: Martin Björk. (Sluta köpa så jävla mycket reklamtid Trivago! Lämna lite plats till spelbolagen. Nej, skoja bara. Men jag är jävligt trött på Martin Björk.)

Fyll gärna på med egna saker!

5 kommentarer:

Markattan sa...

Hög igenkänning på allt.
Maken håller på att bli galen på den där jävla trivago-reklamen, Martin och hans tatueringar 😂

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ha! Jag är också sjukt trött på martin Björk. Noll trovärdighet har han också. Annars vet jag inte vad jag är irriterad på. Konstigt, för det brukar vara mycket. Det är nog så mycket att jag inte kan sortera det, just nu.

DDT sa...

Visst borde det vara dags att pensionera Martin nu? Eller åtminstone låta oss få lite paus från honom.

Botant sa...

Jag ser nästan aldrig på TV så jag vet inte vem denne Martin är..
annars ropar jag hear hear på nästan allt. Utom potatis. Jag är nämeligen född på landet hos potatisodlare så den lukten gör mej nästan lite sentimental...Så konstigt kan det va. Likaså gillar jag smaken av lätt härsket fryst fläskkött, helt ofarligt att äta. Med dåtidens frysar med högre temp o slakt nån gång om året blev det så. Det smakar gott!(Förlåt.)Annars äcklas jag av gammal mat som är inplastad. Halvruttna salladsblad, pålägg där paketet består av mera plast än mat, kleggiga ostar i plast. Jag inte bara ogillar ordet doft jag är doftöverkänslig och ogillar parfym, hatar lukten av parfymerade tvättmedel. Ren tvätt skall inte dofta/lukta! Det är grejen när man tvättar: få bort lukt! Mest ogillar jag unga mäns överdrivna deodorantlukt. Överkänsligheten började med kombon polarkyla, förkylning samt en svettig tonåring som sprayande. Jag kan gå flera meter efter nån o känns doftspår av Axe

DDT sa...

Botant - nej, du tittar uppenbarligen inte mycket på tv. Bra val! För om du hade gjort det hade du inte kunnat undvika Martin Björk.
Skönt att det är fler som ogillar ordet doft. Även om du har en besvärligare anledning. Själv vågar jag inte använda parfym för mitt luktsinne är helt uppfuckat efter en jätteförkylning och sedan cellgifterna. Jag vet inte om jag luktar gott eller stinker wc-anka. Därför nöjer jag mig med tvål och deo nu för tiden. De luktar säkert något, men garanterat inte särskilt starkt.