lördag 21 december 2019

Bloggdecember. 20. Det här var 2015

2015 var året då jag bestämde mig för att ha köpstopp i sex månader. Jag skulle inte köpa något åt mig själv, däremot fick jag köpa saker till trädgården och för reparationer. Det var ganska odramatiskt. Jag tror faktiskt att något av det tänket fortfarande hänger kvar. Jag köper inte alls lika mycket skräp längre. (Nu väljer jag att förtränga den där halsduken Som visade sig vara omöjlig att bära med någon form av värdighet och tröjan som gav flodhästhöfter. Och några felköp till.)

För att få mer arbetsytor i köket byggde jag en pytteliten köksö som jag var ganska odrägligt mallig över. Tyvärr har jag lyckats fylla denna yta med prylar, så idag har jag lika lite arbetsyta som förut. Dystert ändå. Men jag och plana ytor går uppenbarligen inte ihop. Funderade på att skaffa runda möbler och kraftigt sluttande golv för att sluta stapla grejer överallt.

Jag skrev som vanligt ganska mycket om hur värdelös jag var på jobbet. Gissa varför den här bloggen är anonym? Och så tyckte jag uppenbarligen att det var nödvändigt att tala om att det var fredag en gång i veckan ifall ni hade missat det. Troligtvis hade ingen gjort det.

Jag sprang, tränade på Friskis och började cykla till jobbet. Inget av detta verkade påverka min kondition i någon nämnvärd grad. Jag cyklar fortfarande, men det har inte blivit det minsta lättare. Just det kan i och för sig bero på Göteborg. Det är alltid motvind oavsett vilket håll man cyklar åt.

På landet grävde jag massor och fantiserade om att hitta en vikingaskatt. Tyvärr hittade jag bara en massa sten. Där jag grävt placerade jag sedan ett växthus. Åtta av rutorna blåste ut i första höststormen som även fällde två eller tre träd.. skördade i alla fall orimliga mängder gurka.

På julafton funderade jag på om jag skulle klippa gräs eller hugga julgran. Vädret var med andra ord precis som nu. Jaha, det var det. Ett rätt vardagligt och odramatiskt år alltså.

Inga kommentarer: