torsdag 5 december 2019

Bloggdecember. 5. En gång 2019 som inte kändes

Jag har inte utrymme för så mycket känslor just nu.

Framför allt orkar jag inte bli arg.
Vilket betyder att jag i stort sett har slutat att se på nyheter.
Istället lallar jag omkring som en glad idiot, helt ovetande om kommunal korruption, brott mot mänskligheten, miljöskandaler och vad folk tycker om årets julkalender/julvärd. (Jag tillåter mig att gissa: någon är arg över något sjukt löjligt.)

Att inte gå omkring och vara lågintensivt upprörd över saker i allmänhet och idioter i synnerhet är en väldigt obekant känsla.

Vem är jag ens om jag inte är irriterad?
(Hoppas Helen Mirren!)
Om jag inte hade varit så upptagen av annat hade jag kunnat få en seriös identitetskris här.

2 kommentarer:

Botant sa...

Tiden går lite för fort hinner inte med. Till råga på allt skulle jag skriva 2014 och kom på mig med att skriva 1914.Kändes inte konstigt och fel Visserligen ett årtal inpräntat på historielektion och att mycket annat har hänt mig under 1900 tal. Jag har också släppt greppet om nyhetsflödet. Eländes elände elände eländes elände mm i allt snabbare tempo

DDT sa...

1900-talet? Det har jag väldigt vaga minnen ifrån. Men jag gissar att jag var irriterad. Jag är liksom född sådan.
Hur jag ska lära mig att skriva datum nu när det blir 2020 fattar jag inte. 200101 ser ju helt rubbat ut. Det kommer att bli ett krångligt år.