lördag 21 december 2019

bloggdecember 21. Min klimatpåverkan

Bra 
Har inte flugit frivilligt sedan år 2000. Två jobbresor till medelhavsländer är allt och det var det någon annan som bestämde om. Jag hade väl kunnat vägra följa med... men jag är väl inte galen heller.

Shoppar väldigt lite. Har tröjor från 90-talet som jag fortfarande använder ibland. Ok, de kanske inte är skitsnygga, vilket kan vara anledningen till att de aldrig blir utslitna.

Nja
Cyklar alltid om det är möjligt. Åker kollektivt ibland och tar bara bilen när det är nödvändigt. Tyvärr  (för klimatet) tycker jag att det är nödvändigt att åka 30 mil fram och tillbaka till landet så ofta jag bara hinner.

Skäms
Mitt jobb går ut på att försöka få människor att konsumera saker som verkligen inte alltid är nödvändiga eller bra för miljön. Lagom fräscht.

Inga kommentarer: