söndag 29 december 2019

Bloggdecember. 27. Bokåret 2019

Hemma i stan igen. Nackdel: ingen öppen spis. Fördel: fungerande internet. Har visst lite att ta igen här.

Bokåret bör i alla fall gå snabbt. Jag har knappt läst några böcker i år. Kanske 12-15 stycken. Bäst var nog Allt jag fått lära mig av Tara Westover.

Däremot har jag läst väldigt mycket högt. Massa Agatha Christie, serier om Egypten på faraonernas tid, fantasy, rosornas krig och lite annat smått och gott. Det är rätt mysigt, men tar ju väldigt mycket längre tid än att läsa själv.

Och inte kan jag läsa på vägen till jobbet heller. Misstänker att det skulle vara olämpligt när man cyklar. Det är nästan så att jag saknar åren då jag hade 40 minuters bussfärd till jobbet. Jag kommer nog aldrig mer läsa 180 böcker om året, som jag gjorde då.

Inga kommentarer: