söndag 29 december 2019

Bloggdecember 28. Det här var 2018

Jag började året med millimeterkort stubb och avslutade som penntroll. Om nu penntroll tillverkades i varianten fifty shades of grey.

Vi flyttade vårt företag till en betydligt mer kreddig adress. Tyvärr visade det sig att huset sakna fungerande ventilation vilket blev väldigt uppenbart när det plötsligt var 30 grader på vårt rum. Tre månader i sträck. Då blev vi på rätt dåligt humör.

På semestern gnällde jag över värmen, lagade mat med squash och åkte och badade på kvällarna. På hösten fortsatte jag med badandet, fast nu i bassäng. Där försökte jag lära mig crawla. Det gick inget vidare. Jag blev dock väl klorerad inombords av alla kallsupar. Vilket kanske kan vara nyttigt på något sätt.

Jag började också på snickerikurs igen efter ett uppehåll på några år. Det var frustrerande. Jag hade uppenbarligen glömt allt, men jag fick ihop en bänk till slut.

Ett ganska händelselöst år alltså. Bästa sortens år.

Inga kommentarer: