lördag 28 mars 2020

Hur är det möjligt?

Det är bara två dagar sedan jag fick hem sju påsar med mat.

Hur kan det inte finnas NÅGONTING gott hemma?

Vad fan innehöll de där påsarna egentligen?
Hur kass kan man egentligen vara på att shoppa?
Vitkål? Matolja? Lasagneplattor? Ägg?
Vem vill ha sådant? Jag vill ju ha choklad, chilinötter och wienerbröd.

Jag har faktiskt betalat mina räkningar idag. Och tvättat. Och bakat bröd som åtminstone blev lite ätbart. Massa bra saker ju. Då är man värd att frossa i transfetter.
Jag har inte ens bacon - för det var restnoterat.

Nej, men jag festar väl loss på en halstablett, då.

Jo, jag är medveten om att det finns betydligt större problem i världen, men det minskar inte på något sätt min förmåga att tycka synd om mig själv. Jag är bra på det sättet.

6 kommentarer:

Markattan sa...

Det är ju jätteviktigt att kunna tycka synd om sig själv för det lär ju ingen annan göra.

Markattan

Tigerlilja sa...

Känner mig nu lite bekymrad över den där listan jag beställde till tisdag. Men lite choklad tror jag att jag lyckades få med. Då då. Fast det är ju då.

DDT sa...

markattan - själv är bäste dräng. Det är ju sedan gammalt.

tigerlilja - smart. jag hade uppenbarligen ingen choklad på min lista. Förstår inte hur jag tänkte.Hoppas du håller ut tills chokladen når dig, Och att den inte är restnoterad, förstås. Det vore ju direkt sorgligt.

Tigerlilja sa...

Restnoterad?? Det trodde jag bara kunde drabba jäst???

DDT sa...

Det kan uppenbarligen drabba bacon också.

Tigerlilja sa...

Aj då. Beklagar!