fredag 11 augusti 2023

Semesterns bästa bild

Jag är ju, vilket har bevisats oräkneliga gånger här i bloggen, verkligen ingen fotograf. Skärpan hamnar oftast på något helt annat än motivet. Om den ens finns. Och bildkomposition verkar vara något som gått mig helt förbi. 

Dessutom tar jag i stort sett bara bilder när jag har tråkigt. Vilket såklart inte inspirerar till att göra egna fotoböcker direkt.

Men ibland händer det att jag får till det. Det jag vill ta en bild på ÄR faktiskt i fokus. Ljuset är ok. Färgerna är någorlunda harmoniska. Naturligtvis är det bara en slump, men ändå. En bild man inte behöver skämmas för att visa.

Så himla typiskt ändå att just den bilden ska föreställa en BÄRFIS.

Det lär inte bli någon fotobok i år heller.

2 kommentarer:

Karin sa...

Men så himla fin, ändå! Jag önskar att jag hade kunnat ta en lika bra bärfisbild!

DDT sa...

Ja, man kan ju inte få för många bilder på bärfisar. Eller?