tisdag 30 december 2014

12 stordåd

Ok, här kommer de.Detta är de 12 stordåd som jag ska utföra under 2015.Vissa låter skitenkla, men jag lovar - det är de inte för mig.

1. Springa hela den jävla backiga 2,5:an
2. Fixa till mitt kök så att det blir som jag vill ha det
3. Sy något som jag kan ha på mig
4. Spara en bestämd summa.
5. Inte köpa något nytt till mig själv före 1 juli.
6. Ha 2 köttfria dagar i veckan.
7. Träna 100 pass.
8. Bygga ett nytt tak till uthuset.
9. Göra mig av med ett skrymmande arvegods.
10. Åka till soptippen minst en gång.
11. Hänga upp tavlor.
12. Dammsuga varje vecka.

Så, vem är med? Någon annan som vill bli en antik hjälte? Gör era egna listor så peppar vi varandra.

13 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Usch, det är inte mycket av det där jag kan tänka mig att göra. Men träna 100 pass ska jag. 150. Och springa den jävla 2,5:an om jag visste var den var någonstans, men det gör jag ju inte.

Nej, jag får nog hitta på egna stordåd. Mina kommer bli lättare och roligare, hoppas jag.

Fru Venus sa...

Jösses.
Men jag är på.
Måste tänka lite bara.
En sak vet jag, jag kommer inte upp till din nivå.

The Queen of fucking Everything sa...

Jamen du faktiskt? Jag återkommer!

Anonym sa...

Mycket bra ide! Måste nog ta mej en funderare!/Eva i Skåne

Singelmamman sa...

Ja, ta mig sjutton! Jag återkommer inom väldigt snar framtid.

Maria sa...

Jag är med!! Jag hade inte tänkt att göra så många som 12 stordåd men jag kan väl komma nåt mer!! Återkommer - gott nytt år så länge!!

Andra året i Hjo sa...

Ja, vissa saker kommer man inte ifrån. Men åka till soptippen en gång! Vi kör dit en gång i veckan, minst. Och det där om att bygga tak hör ju inte till det enklaste, om du frågar mig.
Gott slut och Gott nytt!

christel sa...

Sitter och plitar på lista....har kommit på två
Vad är det för fel på mig?
Men lovar....den kommer snart, meddelar här när jag är klar :))))

Maria sa...

Nu finns min lista på bloggen! Liiiite svårt att komma på 12 men det gick till sist!!
Heja oss och GOTT NYTT ÅR!!

Markattan sa...

Plus att börja blogga igen...

Markattan är på nästan allt

Virre sa...

Låter som en bra lista! Heja!

/Veronica

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Oh shit. Du är ju svinbra ju. Fast jag tänkte ha en annan approach i år. Inte sätta så konkreta mål utan mer "träna lite är bättre än inget", typ. Även fast det kanske är bättre ha mer konkreta mål. Måste fundera lite. Hur som så kommer jag indeed att följa dina stordåd!

DDT sa...

nilla - det är klart att du ska göra dina egna stordåd. Annars blir det ju jättekonstigt. Även om det vore trevligt om du kom och gjorde i ordning mitt kök. Heja, heja dig!

fru venus - Var och en får vara sin egen antika hjälte och skapa sina egna stordåd. Jag är inte helt säker på att alla ser regelbunden dammsugning som ett hjältedåd...

the queen - blir det några stordåd gjorda?

eva - hur går det med funderingarna?

singelmamman - är det inte en snar framtid nu?

maria - då ska jag ta mig bort till dig och se vad du har på årslistan.

hjobo - åka till tippen en gång i veckan? Hur mycket skräp producerar ni egentligen?

christel - bara två? Då har du antagligen inte skjutit upp allt du borde göra de senaste tio åren. Grattis till det!

markattan - jaaa! börja blogga igen! Det var en bra idé.

virre - tack! jag kan behöva alla hejarop jag kan få.

i will - jag är faktiskt helt grym på att göra upp planer, skriva listor och sätta upp mål. Själva genomförandet däremot, brukar svikta ganska kraftigt.