söndag 28 december 2014

Och sen kom snön...

På annandagskvällen.
Då var det ju så dags.
Men det är ju fint, det är det.
Så, nu ägnar jag mig mest åt att gå omkring och dåna lite över att alla träd, buskar och snår helt plötsligt är så vackra att det nästan gör ont i ögonen. Till och med slyn ser trevlig ut just nu.
Detta dånande och oooh-ande sker dock främst från fönsterplats.
Eftersom det är 17 jävla minusgrader ute och man fryser rumpan av sig så fort man är ute längre än tio minuter.
Eller kanske inte rumpan egentligen, jag har skidbyxor. Men näsan. Ingen verkar ha utvecklat någon bra näsmuff. Synd på något sätt. Jag tror att jag skulle se himla festlig ut i näsmuff.
Återstår rånarluva.
Men någon sådan fick jag inte i julklapp.

Nåja, jag ska inte klaga.
Det är fortfarande inte alls lika kallt som ett nollgradigt Göteborg.
Få saker är lika kalla som ett nollgradigt Göteborg.
Den som tillbringat en vinter i Göteborg vet vad jag menar.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Ja vackert är det men 17 minus? Har du stugan i Lappland?

Markattan

DDT sa...

Nej, men i ett riktigt köldhål. Fast här brukar vara varmt på sommaren. Och det var på natten. På dagen var det bara minus 12. Jag har en tendens att tala sanning, men kanske inte heeela sanningen, hela tiden.

Agneta sa...

Ser väldigt mysigt ut!