torsdag 11 december 2014

Annan obehaglig känsla

När man sitter och väntar på besked om en ny kund gillar eller avskyr de texter man har skrivit.
För varje minut som går blir man allt mer övertygad om att de hatar varje ord. Och att man till slut ska bli avslöjad som den totala bluff man är.
Trots att man gjort det här i mer än tjugo år.

Den känslan skulle man kunna leva utan.

Man är förstås, som alltid, någon annan. Själv fullkomligt strålar jag av självförtroende och övertygelse om min egen förträfflighet.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag trodde faktiskt det där skulle bli bättre med åren, men inte...Nu är jag naturligtvis inte jättemånga år, det bara låter så. Och så är det torsdag, torsdagar är väldigt långa dagar faktiskt.

DDT sa...

ingrid - lite bättre har det faktiskt blivit. Jag kan åtminstone påminna mig själv om att det alltid brukar kännas precis så här... Det hjälper en aning.
Och torsdagar är välkänt ocharmiga dagar på alla sätt.

Ingrid sa...

Ja, det har du faktiskt rätt i, det brukar kännas så. Bra att du påminde mig! Nackdel jämfört med att sitta på kontorshotell eller liknande, man saknar att folk påminner om sånt! Jobbar hemifrån nu och just där är skillnaden stor, om jag nu inte ska prata ännu mer med mig själv, vilket inte är ett helt hälsosamt tecken. Om vi skippade torsdagar och måndagar skulle det bli en mycket bättre vecka!

DDT sa...

Skrik till här hos mig när det känns på det där viset, så kan jag påminna dig!
Själv har jag fortfarande inte hört något från kunden, vilket jag så klart tolkar som att de hatar texterna och funderar på att stämma mig för att jag är så kass. Även om jag vet att de nog är upptagna med något annat.

Ingrid sa...

Jatack, gärna :)

Antagligen har de fullt upp med julbord och andra väldigt viktiga saker, så de inte hinner.

Jag skulle nog satsat på en annan bransch för jag äter inte alls julbord lika ofta som mina kunder har jag upptäckt. Väldigt tursamt att jag inte är galen i julbord, annars hade jag nog faktiskt blivit lite avundsjuk får jag erkänna.

DDT sa...

Jag är inte heller någon julbordsfanatiker faktiskt. Är inte så himla förtjust i sill, eller köttbullar, eller janssons, eller... ja du fattar. Dessutom får jag halsbränna av julmust.

Ingrid sa...

Gott på julafton men efter det är jag nöjd. Julmust måste man nog vara uppväxt med för att kunna dricka!

DDT sa...

Jag dricker alltid en princip-julmust varje jul. Trots halsbrännan. Det är viktigt med principer.