måndag 15 december 2014

Med "risk" för att bli tjatig

Jag vill bara påpeka att det ösregnade i morse.
Det gör det inte längre.
Nu skiner solen. Så klart.
Eftersom det är ut-och-jogga-måndag.

I morgon ska det förstås regna igen.
Allvarligt talat, är det inte lite konstigt att hela västkustens väder styrs av det faktum att jag springer på måndagar? På riktigt. Det regnar jämt här. Utom just när jag ska springa.

Man kan få storhetsvansinne för mindre.
Men det är också det enda man får.
Konditionen är lika kass som förut.

5 kommentarer:

Småländskan sa...

Varför byter du inte till ut-och-jogga-tisdag/onsdag/torsdag istället? Den där måndagen har man ju ändå ingen nytta av.

DDT sa...

småländskan - men det är ju så himla skönt att ha det avklarat tidigt i veckan. Men vill du ha bra väder någon annan dag så ställer jag förstås upp. Fast jag tror att mitt inflytande över vädret är högst lokalt.

Ingrid sa...

Någon vill verkligen att du ska ut! Tror jag kan börja planera hundpromenaderan till måndagskvällen på ett mer vädersäkert sätt :)

Markattan sa...

Hm, hur vore det om du sprang lite oftare?
Du får bättre kondis och vi bättre väder.

Och nej, kondis i det här sammanhanget betyder inte konditori.

Markattan

DDT sa...

ingrid - det stärker min övergripande tro. Gud finns - men han gillar oss inte något vidare...

markattan - för ett ögonblick trodde jag att jag skulle få springa på kondis lite oftare. Det hade jag kunnat tänka mig.