fredag 5 december 2014

Ostproblemet löste sig

Jag fick migrän och hade ingen lust att äta något alls i går kväll.
Tänk så det kan bli.

I kväll tänker jag dock kompensera mig genom att äta orimliga mängder ost och lussekatter. För det tycker jag att jag är värd.
Oklart varför.
Men jag tycker förstås ofta att jag är väääärd saker. Gärna bacon då. Eller brieost. Eller bullar. Ibland stryk, men det är bara när jag är riktigt trött på mig själv. Oftast är det mat. Eller att slippa städa. Fast mest mat.

Vad är ni värda en sådan här fredag?

12 kommentarer:

Markattan sa...

Jag är väääärd att bli hämtad på jobbet, äta ostbågar och gå och lägga mig när jag vill. Alltså långt före sänggång på vardagarna....

Markattan

DDT sa...

Absolut! Det är du väääärd. Det är ju självklart. Och att lägga sig tidigt på fredagar är ju också fullständigt naturligt. Då är man ju alldeles utmattad ju.

Markattan sa...

Skönt att få din välsignelse, tack!

Markattan önskar dig en trevlig helg

Småländskan sa...

Jag är också väääääd (det stavas så på småländska eftersom vi är rädda om de få r:en vi har) en massa ost! Provsmakat, för det måste man ju, inför glöggeriet med väninnorna i morgon. Det blir brie som ska "paneras" i en massa såna där nyttigheter som sesamfrö, solrosfrö och annat frö. Ja så blir det såklart ädelost och stilton i olika former. En och annan lax- och löjromskrustad också.
Barnbarnets peppisar och lussisar måste också provsmakas, för det har jag lovat honom!
Choklad förstås! Det blir choklad till chokladglöggen, för det sa de på Systembolaget att det mååååååste man ha! Jag är inte den som är den, utan jag följer naturligtvis proffsens råd.
Vi börjar med en iskall vit glögg tillsammans med såna där jättedyra små runda chokladgrejer spetsade med glöggkryddor och chili.
Jahapp, undrar om jag ska skylla på migrän på söndag morgon... eller kanske ostallergi...?

reneesfotoblogg sa...

OST, rödvin, choklad är höggradigt migränframkallande!
Basåduvet!
För övrigt, om du nu skulle framkalla syndafloden på grund av att inte kunna motstå frestelsen....DÅ GÄLLER DET ATT PADDLA AV BARA HELVETE!
God Helg!

Småländskan sa...

Jag glömde det viktigaste! Jag har bakat!!!! Såna där pepparkaksmuffins med blåbär, helt efter Systemets lilla Glöggfolder. Där finns också recept på Hoppande jävlar, alltså dadlar inlindade i BACON! Såna blir det också i morgon.
Nu slår jag mig för bröstet och tycker jag är ännu mer vääääd att provsmaka!

Småländskan igen sa...

... och nu skrev nån att man måste paddla! Tur att paddlar/kanotföreningen finns strax om knuten här. Undrar bara om de är igång så här i december...

kattiiiiss sa...

Min snart 10-åring har just nu pyjamasparty här. Jag är värd att slippa vara med haha... Högljudda är bara förnamnet!

Trevlig kväll!

Andra året i Hjo sa...

Är värd ett glas Lab reserva och en slö kväll framför teven. Pop-corn kanske.
Trevlig kväll!

reneesfotoblogg sa...

.....och du småländskan, somliga straffar gud med en gång! Att hemfalla åt sådant frosseri som är en dödssynd, kan bara sluta med migrän från hillvitte imorgon.
Själv är jag inne på andra omgången pepparkaksdeg som aldrig blivit bakad till små käcka gubbar utan på något underligt sätt försvinner ändå.

Småländskan sa...

... men du renee, det är ju först på söndagsmorgonen jag får ett hillvitti. OM jag nu eventuellt, alltså, liksom, typ gör mer än att avsmaka på lördagen.
Å andra sidan är det på tiden jag nafsar lite i de där dödssynderna. Girigheten, högmodet, otukten, avunden, vreden (nåja), likgiltigheten de överlåter jag åt andra. Jag kan tänka mig att fortsätta i frosseriet. Men jag kan inte tänka mig att fixa pepparkaksdeg och sedan inte baka ut den! SÅÅÅN är inte jag!
Ha en riktigt fin helg, med eller utan pepparkaksgubbar.

DDT sa...

markattan - frosseri och lättja är mina favoritsynder. Självklart har du min välsignelse.

småländskan - jag gillar inte glögg av någon sort, men allt annat låter helt fantastiskt gott. Detta är du naturligtvis väääääd.

renee - jag kan paddla. Det kan det vara värt.

kaatzi - varje ung människa är värd att någon gång få ha ett pyjamasparty. Och varje vuxen är värd att få slippa delta. Det är min fasta övertygelse.

hjobo - en slö kväll framför teven? Oh, det lät skönt. Och du är förstås värd popcorn till detta.

renee + småländskan - skönt att se att ni reder ut det här. Det känns tryggt.