tisdag 9 december 2014

Hurra! Typ...

Vi fick precis ett uppdrag som vi har gått och hoppats på i en halv evighet.
Det borde förstås firas på något sätt.
Mitt förslag, att vi skulle ta ledigt resten av dagen, föll inte i helt god jord. Tydligen innebär det här uppdraget att man måste jobba också. Typ tänka, hitta bildlösningar och skriva en massa text. Det hade jag visst förträngt.
Alltid finns det någon hake.

Så nu funderar jag på bacontårta.
Finns det?
Om inte, kan någon svänga ihop ett recept lite snabbt?
Helst ett som bara innehåller 450 kalorier.
För det är allt jag har kvar att roa mig med idag.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Bacontårta säger du? Varva en skiva bacon med isbergssallad. Tycker du att det inte är mycket till tårta? Skyll inte på mig, det är inte jag som lagt kaloribegränsningen.

DDT sa...

singelmamman - jag tror ändå att du är något på spåren där. Isbergsallad och bacon funkar väldigt bra ihop. Med lite tankearbete så skulle man nog kunna få ihop det till en tårta. Jobbigt bara att det ska krävas tankar och arbete... jag är inte så bra på sådant.

Ingrid sa...

Inte för att det är en bacontårta, men när jag läste Fredrik Backmans blogg tänkte jag på dig. Han verkar väldigt intresserad av bacon faktiskt.

Inte en tårta, men du behöver inte tänka på kalorier :).

http://www.coolstuff.se/Bacontandkram

reneesfotoblogg sa...

Det är ju märkvärdigt att medaljen alltid ska ha en baksida!

Småländskan sa...

Jag har ingen koll på kalorierna. Men att "steka" bacon liggandes på hushållspapper och påpälsade med detsamma, det måste väl ta kol på själva kalorierna, eller?
Tårtan får du tänka dig...

DDT sa...

ingrid - just det ja! Bacontandkräm... den är man ju lite sugen på. Och vad det gäller Backman - hans maträtter verkar misstänkt likt min normala diet. Dock har jag inte samma kärleksfulla relation till Ben & Jerry.

renee - Visst är det! Och då har jag inte ens fått någon medalj. Det borde jag väl få? För något?

Småländskan - jag kan alltid tänka mig tårta. Så länge den innehåller bacon då alltså. Grädde i vispad form är jag däremot inte så himla förtjust i. Jag vill ha min grädde i form av sås. Gärna en liter eller så.