måndag 29 december 2014

Jag gör en Herkules

Nu har jag det!
12 stordåd - är inte det den perfekta listan för 2015?
Jag ska utföra 12 stycken stordåd.
Minsann.

Nu menar jag alltså inte att jag ska döda några hydror (de är antagligen utrotningshotade och fridlysta) fånga vildsvin (de är ju jättesnabba) eller städa stall (det tillbringade jag tillräckligt många av mina tidiga tonår med att göra), utan lite mer anpassade stordåd.
Sådant där som verkar enkelt för andra, men som är svårt för mig.
Som att springa hela den där 2,5-kilometersslingan som av någon outgrundlig anledning bara verkar bestå av uppförsbackar. Eller att röja undan hallonbuskarna utanför gästrummet. Eller... ja det finns en del.

12 uppgifter alltså.
Som ska lösas under 2015.

Nu ska jag bara göra en lista.

7 kommentarer:

christel sa...

Minsann!
Tror jag hänger på här :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tror att du ÄR Herkules.

Markattan sa...

Lysande idé.
Funderar på att hänga på och börjar genast grunna på en tolvpunktslista.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Får man välja vilka tolv bravader som helst? För då kanske jag också hänger på ...

nillas liv på pinnen sa...

Fast jag har ett problem, och det är att alla mina planer alltid går åt helvete. Förmodligen skulle jag behöva göra en anti-stordådslista för att få några stordåd gjorda. Eller vad tror du ...?

DDT sa...

christel - Ja! gör det. Skriv en lista så kan vi hjälpas åt att peppa varandra.

i will - kanske är jag faktiskt det? Jag har precis insett att jag inte är en teenage mutant ninja turtle vilket jag misstänkt förut.

markattan - Ja gör det. Jag lovar att peppa allt vad jag kan.

nilla - självklart får man välja sina egna stordåd. Det som är stordåd för mig är ofta bagateller för någon annan. Tvätta fönster till exempel. Vi har alla våra egna berg att bestiga.

nilla igen - du får inte kalla det för p-ordet. Det är förbjudet. P-ordet är en garanti för komplett misslyckande, det har jag lärt mig.

Fru Venus sa...

Räknas att klä på sig alla dagar till stordåd?