torsdag 31 augusti 2017

Dags att uppdatera höstgarderoben

Var i hela fridens namn hittar man en snygg keps?
Eftersom jag inte trivs i min peruk (känns ungefär som att gå omkring i en pälsmössa som sticks lite) har folk i min omgivning helt enkelt fått vänja sig vid att jag är skallig. De bryr sig naturligtvis inte det minsta eftersom de precis som alla andra mest går omkring och funderar på hur de själva uppfattas. Som man ju gör.

Men.
Det är fan kallt att vara utomhus utan ett hår på huvudet.
Alltså behöver jag någon form av huvudbonad.

Detta känns extra bittert för en människa som hela sitt liv hatat att ha något, what so ever, på huvudet. Från den blåa stickade mössa med renar och stor tofs som jag knölade ned i skolväskan i samma ögonblick som min mamma inte längre kunde se mig från fönstret till studentmössan där jag inte ville ha några autografer eftersom jag visste att jag skulle slänga den - mössor och hattar är inte min grej!

Men, nu måste jag alltså ha det. Och det enda som jag står ut med att ha på huvudet är keps. Problemet är att jag bara har tre stycken.
En blå som börjar bli direkt stötande sliten.
En reklamkeps från Statoil. (Oklart varför)
En brun reklamkeps från typ Bennys Bil i random småstad (fullständigt oförklarligt varför den fanns i en byrålåda. Jag har aldrig varit i staden och jag känner inte en enda Benny.)

Så, var hittar man en snygg keps?
Någon som vet?
Säg inte Biltema!

Naturligtvis skulle hela min garderob behöva uppdateras. Den ser ut som om 90-talet fortfarande var alive and kicking. Men det viktigaste först.


6 kommentarer:

Småländskan sa...

Du hittar dem hos min väninna! Hon har två stycken. Levererar dem gärna till dig. Hon har också sagt att hon hittat snygg sån på Åhléns och på amorena.com. Du vet var jag finns, så vill du skickar jag vidare.

Anonym sa...

Hej, brukar inte kommentera men när jag såg det här inlägget alldeles strax efter jag sett flera stycken snygga på H&M så.. :) (själv fastnade jag för kepsen i mocka-liknande material)

hm . com /se/products/search?q=keps%20dam&page=1

Mvh Maria

DDT sa...

småländskan - gulligt tack. Jag börjar med att omedelbart kolla in Åhléns och amorena.

maria - Tack för tipset. Mocka-liknande material låter mycket intressant. Närapå stylish. Eller alltså så stylish man kan vara i en keps från H&M. Om man är jag och har en stil som påminner misstänkt mycket om en crazy cat lady fast utan katt. Stil är inte riktigt min grej. Mycket glad att du kommenterade!

UplayOnline sa...

Du vet var jag finns, så vill du skickar jag vidare.


เย็ดสาว

nillas liv på pinnen sa...

Jag har en assnygg svart keps, med brätte och allt. Hemglass, är det okej?

DDT sa...

Ni är så snälla! Men jag tror att jag börjar med en sväng till H&M. Jag behöver prova! För det finns få saker som är så irriterande som när kepsen inte sitter på ordentligt utan blåser av så att man är tvungen att springa dubbelvikt och jaga den. Så ovärdigt! Framför allt när det händer i innerstan. Och i Göteborg blåser det ju ALLTID åt fyra håll samtidigt.