onsdag 18 augusti 2021

Ytterligare en bra idé

Jag har det lite jobbigt med att få till fungerande rutiner. Det har jag i och för sig alltid haft, men just nu känns det extra viktigt.

Som i helgen när jag kom på att jag suttit och tittat på Buffy the vampire slayer i tre timmar. Hela förmiddagen alltså! Har jag inte redan sett alla avsnitt? Jo, det är klart att jag redan har. Tyckte jag att det var roligt, spännande och intressant? Nej, inte det minsta. Något måste göras. För även om mitt liv inte är så himla festligt just nu, måste jag ju kunna göra något lite mer meningsfullt med min tid. 

Alltså bestämde jag att från och med i måndags får jag inte sätta på teven förrän klockan åtta på kvällen.

Sagt och gjort. Nu har jag knappt sett på teve alls de senaste dagarna. Och gissa vad som hände? Livet blev ännu tråkigare! Men grattis!

4 kommentarer:

Markattan sa...

Typiskt trist när man bestämmer saker som innehåller "jag får inte" men bra ändå kan jag tro.
Du får väl helt enkelt göra jättetråkig grejer under tv-förbudet så blir allt som sänds kalasbra 😉

Markattan, fattar att det är ofestligt ❤️

DDT sa...

Markattan - du har helt rätt. Det är mycket mer positivt att lägga till än att dra ifrån. Så kanske ska jag istället tänka att jag ska göra roliga, trevliga och nyttiga saker fram till klockan åtta. Vi får väl se hur lättlurad jag är. Att livet i sin helhet är rätt offentligt nu får man väl bara tugga i sig.

Botant sa...

Är det inte halvt godkänt med tv som bakgrundsskval när man putsar silver o sånt? Eller radioskval eller podd. Fast grattis eller snarare beundran till stark karaktär

DDT sa...

Botant - helt klart godkänt om man gör något annat samtidigt. Men det tycks jag aldrig göra. Möjligtvis kan jag scrolla på mobilen samtidigt som jag tittar på tv. Två meningslösa saker samtidigt. Poddar och radio däremot, det är ju HEEEEELT annorlunda. Visst. Det hoppas jag i alla fall. För det har jag i öronen nästan hela tiden. Annars måste jag ju höra mina tankar och vem val göra det?