lördag 21 augusti 2021

Vill ha tips för nästa projekt

Det där fönstret har visat sig vara något av ett evighetsprojekt, eftersom man bara kan göra lite i taget. Så nu måste jag hitta på något mer.

Jag vill ju inte påstå att jag har dålig smak (väldigt få människor verkar vilja medge något sådant) men jag verkar ofta ha lite otur när jag inreder. Så nu tänkte jag att jag kanske kan få lite tips och idéer. 

Vad gör jag med den här fulingen?

Skyll inte på mig! Den följde med huset.

Vad kan man göra? Måla, betsa, lacka, tapetsera, klä in i skumplast? Jag är redo för nästan allt. Utom kanske decoupage för jag kan redan föreställa mig den kladdiga katastrof som skulle bli resultatet.
Visst har ni några roliga idéer?
Allt måste väl bli bättre än detta?


5 kommentarer:

September sa...

Jag tänker, välj vilket som helst av alternativen du angett det blir i alla fall bättre. 😉 Fast måla och byta knoppar tror jag att jag skulle göra…

Markattan sa...

Måla och byt knoppar. Kanske ovansidan och knoppar i en färg och sidor och lådor i en annan.

Markattan

Pernilla/I will not keep calm sa...

Måla och byta knoppar. Och sen göra rent penseln genom att skölja den och sen ställa den i vatten som du byter en gång per dag. Jag gör just nu detta och snart är den ren. Så inte penselrengörandet avskräcker dig, menar jag.

Botant sa...

Sitt stilla på bra ställe och brodera en fin duk till den.

DDT sa...

september - det är uppenbarligen ingen som tycker att jag ska behålla knopparna. Konstigt. De som är så snygga... Haha. Nu inser jag att ni inte ser benen på eländet. De är ÄNNU värre än knopparna.

Markattan - det där är inte en så dum idé. Vitt och grått kanske?

Pernilla - hahaha. Jag lovar att inte låta penseltvätten avskräcka mig. För även om det är trist att tvätta penslar så är det nog ännu tristare att behöva se det där åbäket varje gång jag är på landet.

botant - jag har inte broderat särskilt mycket i mitt liv. Men jag måste säga att jag är väldigt osäker på det skulle innebära en förbättring. Jag tror att jag har otur när jag broderar också.