tisdag 3 augusti 2021

Risken med att tacka ja

I mina ansträngningar att hålla mig sysselsatt försöker jag tacka ja till så många saker som möjligt. 

Jag har till exempel gått på orgelkonsert i en kyrka. Det har jag aldrig gjort förut. Det var väl trevligt men kanske inte något jag kommer att göra jätteofta i framtiden. 

Jag kan också ha råkat säga att jag gärna går på en kurs i höst. Och att jag är med på allt. Till flera olika personer. Hittills har jag fått förslag på Vattenbalett för nybörjare, knyppling, barockdans och Helig hälsa (som tydligen är en universitetsutbildning på 7,5 poäng)

Hoppas, hoppas att det blir barockdans. Det känns som om jag skulle kunna ha anlag för just detta. För varje person som någonsin har sett mig dansa kan intyga att det ser helt barockt ut.

Det kan bli en spännande höst.

4 kommentarer:

Botant sa...

Men mamma var en fanatisk knypplare och förmodligen väldigt skicklig. Hon levde inte så länge så med min statistik tror jag att ju mer man knypplar desto kortare tid lever man. Den statistiken överensstämmer troligen inte med en saklig officiell undersökning inom området.Om det finns någon. Men jag kan med säkerhet säga att av de sysselsättningar du nämner så är knyppling den man kan utöva mest fanatiskt. Man kan knyppla när man lyssnar på radio, på helger, sent på kvällen och halva natten. Så är det sådan sysselsättning du eftersträvar så kan jag rekommendera knyppling. Jag har en dyna men aldrig kommit mej för eller haft tid över. Kommer kanske. Nu skall jag klippa ligusterhäcken

Markattan sa...

Men nu ser man ju fram mot höstens roande beskrivningar om aktiviteter och kurser. Heja dig!

Markattan

DDT sa...

botant - det som gör mig lite tveksam till knyppling är
1. risken att trassla till trådarna Jag kan ju inte lägga ifrån mig min telefon utan att hörlurssladden förvandlas till en råbandsknop.
2. Den färdiga spetsen. Vad i hela fridens namn ska man ha den till? Jag har inte spets på någonting alls. Och det känns inte som om jag är så värst sugen på att börja applicera spetsar på mina kläder (hemska tanke) mina möbler (nej, bara nej) eller som kantband på mina hyllor.

markattan - jag lovar att berätta om alla eventuella framgångar. Och misslyckanden. Annars lär det inte bli något skrivet.

Botant sa...

Jag kan inte låta bli att tillägga: Vi har massor av ärvda fina välgjorda små spetsdukar som ligger i en eller annan låda, vet inte ens var. Och ser fram mot inläggen om det du väljer att göra i höst