måndag 20 februari 2023

Måste jag

Det är lika bra att inse den bittra sanningen. Det kommer aldrig att bli roligt att träna. Även om det börjar bli lite, lite lättare, så gör det fortfarande ont och min hjärna verkar inte alls ha förstått att den ska producera nya hjärnceller. Jag tycks vara precis lika dum som vanligt.

Nej men om man skulle glömma något så att man slipper

Men jag antar att forskningen har rätt om att det är bra för den mentala hälsan att röra på sig. Att dessutom försöka göra det i takt och i samma riktning som de övriga 70 deltagarna är en sådan utmaning att jag verkligen inte kan tänka på något annat under tiden. Borta är dumma kunder, besvärliga uppdrag, krånglande skrivare och mystiska uppmaningar från Bolagsverket. Jag har verkligen fullt sjå med att inte snubbla över mina egna fötter.

För övrigt har jag haft kontakt med ägaren till bilen jag skrapade. Han var trevlig och påpekade att sådant händer. Nu får försäkringsbolaget ta hand om resten. 

Men med tanke på hur många halvskruttiga bilar det finns i mina kvarter tycker jag ändå att det var lite extra irriterande att jag var tvungen att repa en stor glänsande BMW. Det kan inte vara bra för mina försäkringspremier. Nåja, jag missade i alla fall Teslan som stod framför. Man får vara glad för det lilla.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det som är så roligt att träna! Du har bara inte hittat rätt träningsform. Har du testat plankan?

DDT sa...

Tyst! Bara tyst! Plankan är tortyr, inget annat.

Karin sa...

Men lite skönt efteråt ändå, eller? Jag menar om man bortser från värkande kroppsdelar och stukat självförtroende och sånt. Man har ändå GJORT!

DDT sa...

Man känner sig onekligen lite duktig. Det får jag ändå medge.
"Exercising for just 10 minutes a day raises your risk of posting inspirational quotes by 70%"
Men jag LOVAR dyrt och heligt att aldrig börja med ovanstående.

Pernilla/I will not keep calm sa...

Jag längtar efter att träna. När jag bli frisk ska jag bli stark! Aldrig är väl motivationen så hög när man inte kan träna.

DDT sa...

Självklart längtar man efter att träna när man är sjuk. Tyvärr brukar det gå över så fort jag är frisk igen. Opraktiskt!