måndag 6 februari 2023

Måndag

Jaha, så var det måndag igen. Vad står på agendan idag, då?

Inte mycket. Men jag har i alla fall hunnit träna veckans första pass. Det 9:e sedan jag började träna igen. Om det var svettigt? Jo, det kan vi väl säga. Gjorde det ont? Jajamen! Höll jag på att trilla omkull? Såklart! Orkade jag hela passet? Inte en chans! Men att träna på arbetstid gör det i alla fall lite mer uthärdligt. Det är ju inte så kul att jag vill ägna min fritid åt det precis.

Mer då? Tja detta var tydligen måndagen då jag fotograferade min lunch.

Orimligt stor portion 

Det var tydligen även en måndag då jag hade med mig en alldeles för stor portion mat. Precis som i stort sett varje dag. Min hjärna verkar inte förstå att lunchlådor inte nödvändigtvis behöver fyllas till bredden. Det händer inget farligt om man lämnar lite luft i lådan. Vad som däremot händer om man envisas med att äta upp allt man tagit med sig är att man hamnar i MATKOMA. Varenda jäkla dag.

Man skulle kunna tro att detta är en vana man borde kunna bryta. Men i så fall skulle man tro fel. Tydligen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte när jag sag bilden, jösses, är hon grovarbetare eller? Jag skulle aldrig orka en sadan portion pa en gang. Kan du inte spara lite och äta pa kvällen i stället?
/Annika

DDT sa...

Jag har en frisk och sund aptit, kan vi väl säga.
Eller, kanske inte så sund. Vi nöjer oss med frisk.

nillas liv på pinnen sa...

Ser gott ut! Egna kokkonster?
Och det är lagom mycket, om du frågar mig. Jag vill bli mätt när jag äter, hatar att vara hungrig.

Botant sa...

Äh folk är olika stora, olika långa och rör sej olika,cyklar o gympar. Det är vanligt att kvinnor går på svältkost och sen rör sej ännu mindre.

Botant sa...

Förresten har du inte orimligt långa bestick eller orimligt liten tallrik

Sparkling sa...

Jag tänkte också det, "men gud vilken liten tallrik". Den ser ju mer ut som en assiett än en mattallrik och då är det ju inte konstigt att det liknar en skogshuggarportion ;)

DDT sa...

nilla - hemlagad matlåda så klart! Och det var gott. Förhoppningsvis är det gott även idag för jag har flera matlådor med likadant innehåll.

Botant - Precis. Fast jag har alltid ätit mycket. Även när jag var smal som en gärdesgård. Men tallriken är normalstor. Så även besticken. Det är fotovinkeln det är fel på.

Sparkling - Fotografiskt utmanad. Som sagt. Tallriken är normalstor, precis som besticken.