fredag 24 februari 2023

Matte

Ok, det här kan vara det svåraste hittills. Matte, alltså? Hur illustrerar man det? Jag har gömt i stort sett all matte jag lärt mig och plockar numera fram mobilens kalkylator även för de enklaste uträkningar. Och då är jag den på företaget som är absolut bäst på siffror. Gissa varför vi betalar en firma för att sköta vår bokföring?

Troligen ett försök till budget

Såå, det här med sparår går väl ungefär så bra som man kunde misstänka. Ett plötsligt behov av en rörmokare och en lika oplanerad självrisk på bilen på 3.500 har tillsammans med en rekordstor elräkning gjort att mitt sparande inte riktigt gått enligt plan. Och så var jag ju tvungen att köpa frön också. Men dem sätter jag upp på nöjeskontot. Festligare än så blir det inte i februari.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kalkylatorer är till för att användas, så det är bra att de finns i mobiler när man behöver räkna ut hur man ska få ihop ekonomin nuförtiden. Krävs en sjujäkla kalkylator för det…
/Matteläraren

DDT sa...

Haha! Tack för ditt stöd. Jag tycker att det är lite pinsamt att ha tappat så mycket av en kunskap jag faktiskt haft en gång i tiden.

Karin sa...

Fröer i februari ... så poetiskt och löftesrikt! Som nöjesliv betraktat tycker jag att det är fulländat!

DDT sa...

Och aningen naivt. Men det hör våren och hoppfullheten till. Eller hur?

Anonym sa...

Jag är dagmatte jag.
/September

DDT sa...

September - Dagmatte? Vad mysigt! Det skulle jag också kunna tänka mig att vara, om jag inte hade varit tvungen att vara på jobbet alltså.