söndag 5 februari 2023

Man saknar inte kon

Nackdelen med att ha två olika bostäder är att saker man behöver väldigt ofta befinner sig på en helt annan plats än där man själv råkar vara.

Som nu. Det skulle faktiskt ha varit ganska skönt att kunna snöra på sig mina grova vinterkängor istället för att riskera livet på vägen till jobbet iförd antingen träningsskor eller snygga tunna boots med glashala lädersulor. Men nej, Vinterkängorna står prydligt i en annan hall, 16 mil härifrån. Jag saknar dem. 

Så istället för att utsätta mig för livsfara utomhus har jag ägnat dagen åt att förbereda min hall för antingen ny färg eller en festlig tapet. 

Det kan väl knappast bli värre va?
Jag är verkligen inget vidare bra varken på att måla eller tapetsera. Men om jag börjar sakna den där tapeten så måste jag verkligen misslyckas på ett fullkomligt katastrofalt sätt. Allt utom en granatattack måste ju bli en förbättring, eller hur?


4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Den ser ut som tapeten i mitt vardagsrum. Minus tapetremsor bortrivna av katt (som inte längre har någon plats i mitt hem).

DDT sa...

Då gissar jag att du också planerar att tapetsera/måla om? Eller? För det där mönstret i smutsbeige gör ju ingen människa glad.

nillas liv på pinnen sa...

Nej, jag ska flytta istället. Tapetsera om är inte min grej.

DDT sa...

Det är ju också en lösning förstås. Lite dyrt, men gillar man inte att tapetsera så...