torsdag 23 februari 2023

Mög

Här hade jag egentligen tänkt ta en bild på allt gammalt mög som på något underligt vis samlats i min lada. Där tycks varje sak som "kan vara bra att ha" hamna för att sedan aldrig användas. Gamla verktyg, kartonger, slangar, rep, hinkar, brädbitar, påsar, nästan rena presenningar, väldigt smutsiga presenningar, tjärpapp och bitar av markduk. Men eftersom jag inte befinner mig på landet så gick ju inte det. 

Men det betyder förstås inte en total brist på oförklarligt mög. Sådant samlas både hemma, på jobbet och i min dator.

Vad tror google om mig egentligen?

Man läser ju varje vecka om hur internets algoritmer hela tiden fintrimmas för att överösa oss med personanpassade reklambudskap. Jag kan bara säga att google har helt fel uppfattning om mig. Det företaget verkar inte förstå mig över huvud taget. 

MÖG!

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh, bodsortimentet hade varit kul att se som jämförelse! Möjligen vinner jag mög-tävlingen, eftersom min far var hoarder av rang och tydligen är det en ärftlig åkomma. Där finns också farfars samlade obegripligheter, lite av varje från nedlagda verksamheter i trakten, samt fyndlådorna från de flesta auktioner i trakten under hans långa liv (han var pigg och aktiv i 94 år och frekventerade auktioner från tonåren).

DDT sa...

Jag har bara haft min lada i 12 år, så jag misstänker att du vinner detta inofficiella mög-race. Min pappa sprang före Corona på massvis med auktioner. Men efter att jag hade beklagat mig över att behöva rensa mina svärföräldrars hus, så tror jag att han sansade dig lite. Nu är han virusrädd så förhoppningsvis handlar han lite mindre. Som tur är säljer han en del också.