torsdag 2 februari 2023

Morot

Min talang för odling är tyvärr inte alls i paritet med mitt intresse för odling. Det blir sällan som jag tänkt mig. För det mesta gror bara 30 procent av alla frön jag petar ner i jorden och de små plantor som kommer upp kan ibland bara skönjas i motljus. (Ja, jag talar om dig salladslöken)

Men ibland blir det fel åt andra hållet. 

Finns det någon hungrig elefant i närheten?

För övrigt verkar även min mobil tycka att min talang för fotografering är något tveksam. Eftersom jag är en vuxen människa utan influenser-ambitioner är det inte ofta jag tar bilder av min mat. Men ibland händer det ju. Vilket min mobil tydligen har uppmärksammat. 

Nyss presenterade den ett litet bildspel med namnet "Läckerheter genom åren". Där visades visserligen några maträtter men också en bild på innehållet i min soptunna och bilden nedan.

Åh, vilken läcker komposthink, den måste
visas tillsammans med smäktande musik.

6 kommentarer:

Tigerlilja sa...

En så imponerande morot! Och komposthinken var väl också stilig i sin klass. Jag odlade morötter för länge sen, men sorkarna var väldigt på alerten, så ett sånt där exemplar blev det aldrig.

Anonym sa...

Du får mej att skratta med dina härliga kommentarer! Jag hoppas du orkar hålla ut hela februari;)
Nina

DDT sa...

Tigerlilja - Jag har också sork, men jag har aldrig haft några problem med att de äter upp mina grönsaker. Men du behöver inte vara ledsen för att du inte fått några monstermorötter. Hård som ett vedträ och fullständigt oätlig.

Nina - Tack! Jag ska försöka hålla ut. Tyvärr är karaktär och uthållighet inte precis mina starkaste grenar.

nillas liv på pinnen sa...

Ser här att moroten var oätlig, vad synd! Den hade annars räckt till många matlådor i dessa svåra tider.

Anonym sa...

Kanske hade den gått att äta om man kokat den ett dygn? Men då hade man ju slösat bort väldigt mycket el. Och el är ju ännu dyrare än mat… livet är krångligt.

Botant sa...

Absolut den mest imponerande morot jag skådat

för kommentar skall jag är inte en robot ikryssas, var så inne i morötter så jag var förvånad att det inte stod jag är inte en morot, studsade till smått Har aldrig förr sett viss likhet mellan dessa ord